Word Wakker Wereld

Pyramides gebouwd door de nephilim?

Dit forum is bedoeld voor alle onderwerpen die betrekking hebben op geloofszaken. Ons vriendelijk verzoek is dan ook om geen specifiek religieuze topics in andere fora te plaatsen.

Re: Pyramides gebouwd door de nephilim?

Berichtdoor Connie » do feb 02, 2012 10:27 pm

Ook dat maar zo zullen ze wellicht ook terugkomen?
Ween niet, wees niet verontwaardigd. Begrijp!

Baruch Spinoza.
Connie

Berichtdoor marshall » do feb 02, 2012 10:31 pm

Ja misschien wel, of ze zijn nooit weg geweest. en hebben dus de zondvloed overleefd raar verhaal maar heb er ooit iets over gelezen.
Ga ik even opzoeken als ik tijd heb.
Ik en mijn muis, wij zullen de Heere dienen!! <><

marshall

Berichtdoor Connie » do feb 02, 2012 10:32 pm

Zou fijn zijn maar doe maar rustig aan, het heeft geen haast hoor ;) .
Ween niet, wees niet verontwaardigd. Begrijp!

Baruch Spinoza.
Connie

Berichtdoor Bronx » do feb 02, 2012 11:31 pm

Is niet zo'n raar verhaal hoor. jouw bijbel noemt ze ook gewoon.....

De nephilim waren op de aarde in die dagen, en daarna ook, toen de zonen van de goden samenwoonden met de dochters van de mensen, en verwekten kinderen bij hen. Zij waren de machtigen van de eeuwigheid het volk van de sjem. (Genesis 6:1-4).

En uit het boek gevallen engelen:

EN.KI en zijn gevallen engelen AN.UNNA.KI’s besloten dan maar het risico te nemen en paarden met de aardse vrouwen de eerste NEPHILIMS (REUZEN) werden geboren. De Nephilims zijn de eerste nakomelingen van de gevallen engelen (AN.UNNA.KI’s).

Zij zijn de eerste reuzen op aarde. De eerste zoon van EN.KI (Aartsengel Lucifer) met een aardse vrouw EVA , was KAÏN. De andere AN.UNNA.KI’s (gevallen engelen) deden hetzelfde met de dochters van de aarde. God' wier zonen (bij aardse vrouwen) daden deden van fysieke kracht die herinnerden aan de Titanen: 'degenen die de Grieken reuzen noemen'.

'De kennelijke vertaling van nephilim in 'reuzen' is volstrekt onnauwkeurig. Maar wat betekent het woord nephilim in werkelijkheid? Eigenlijk betekent het 'zij die omlaag kwamen', 'zij die afdaalden' of 'zij die omlaag werden geworpen' Het woord 'gevallen' zag men als passend bij het woord nephilim (zij die zijn neergedaald) zoals de gevallen engelen.

En mbt de zondvloed:

De zondvloed kwam. Nadat de zondvloed voorbij was, daalde het koningschap wederom uit de hemel neer. In Kisj was het koningschap.

Dus die lui waren gewoon even met hun ruimteschip de aarde ontvlucht en kwamen terug toen het water weer weg was.
Herinner je ook het offer dat Noach moest brengen toen hij weer op droge grond was. Dat is om diegene die uit de ruimte terugkeren op hun gemak te stellen. De geur van gebraden vlees maakt hen rustig. Luister en kijk nog maar een keertje die video's elders op deze site van Biglino die verklaart al dat geoffer in vroeger tijden heel simpel...... (dat offeren van dieren was voor mij vroeger altijd een vreemd gedoe. Waarom dat nodig was is mij altijd een raadsel geweest, totdat ik de verklaring van Biglino zag...)
Men maakt zich het grootste deel van het leven druk om dingen die nooit gebeuren
Bronx

Berichtdoor marshall » vr feb 03, 2012 10:27 am

Wel leuk dat je Genesis 6:1-4 hierbij aanhaalt, aangezien ik deze tekst ook in dit onderwerp heb staan (maakt niet uit hoor) :)

Maar het verhaal waar je daarna mee komt over het boek van de gevallen engelen had ik wel eens van gehoord maar weet ik weinig van, klinkt zeer interessant. Maar voordat ik waarde kan hechten aan de inhoud moet ik daar toch eerst meer van weten.

Ik heb al vernomen dat dit uit het geheime archief van het vaticaan komt en dat niemand dit eigenlijk mag lezen.
Om deze reden vind ik het gevaarlijk om te lezen, ik vertrouw het vaticaan namelijk voor geen meter.
Wie weet is het wel een misleiding.
Ik en mijn muis, wij zullen de Heere dienen!! <><

marshall

Re: Pyramides gebouwd door de nephilim? Annunaki!!

Berichtdoor Marga Niburufan » vr feb 03, 2012 12:30 pm

Ik ben wie ik ben en IK ben daar blij mee.
Marga Niburufan

Berichtdoor danny » za feb 04, 2012 11:30 pm

[quote]Genesis 6 Vermenging van goden en mensen

1 Zo kwamen er steeds meer mensen op aarde, en zij kregen dochters.
2 De zonen van de goden zagen hoe mooi de dochters van de mensen waren, en ze kozen uit hen de vrouwen die ....

ff een vraagje , eerste keeer dat ik ff kom kijken bij religieus... ma is er is toch maar 1 god ?
danny

Berichtdoor Jelle » za feb 04, 2012 11:48 pm

Wel even leuk om te weten voor Marshall: Earthwatcher heeft je artikel overgenomen:

http://www.earthwatcher.nl/nieuws/weten ... hilim.html
You Can Ignore Reality.... But You Can't Ignore The Consequences of Ignoring Reality
Jelle

Berichtdoor Bronx » zo feb 05, 2012 11:37 am

danny schreef:
Genesis 6 Vermenging van goden en mensen

1 Zo kwamen er steeds meer mensen op aarde, en zij kregen dochters.
2 De zonen van de goden zagen hoe mooi de dochters van de mensen waren, en ze kozen uit hen de vrouwen die ....

ff een vraagje , eerste keeer dat ik ff kom kijken bij religieus... ma is er is toch maar 1 god ?

Nee hoor. Er zijn vele "goden". Elke Annunaki had zijn eigen aanhangers op aarde. Die van "onze" bijbel was Enlil en later zijn zoon(s). Lucifer was zijn broer Enki. Weet je ook meteen waarom er zover rivaliteit tussen god en de duivel is.... :D
Men maakt zich het grootste deel van het leven druk om dingen die nooit gebeuren
Bronx

Berichtdoor Artitu » ma feb 06, 2012 8:12 pm

De piramides zijn echt niet gemaakt door nephilims.. maar gewoon door mensen.
nephilims hebben volgens mij niet eens bestaan, heb er ook nog nooit iets van gelezen in de bijbel.
"Een wereld waarin wij leven dient als zo nodig begrepen te worden, een God waarmee wij leven dient als zo nodig erkend te worden"
Artitu

VorigeVolgende

Keer terug naar Religieus